miercuri, 11 ianuarie 2012

Carpe diem...



" Istoria e stiinta faptelor care nu se repeta." (Paul Valery)

Intr- adevar, niciun fapt sau lucru nu se repeta vreodata caci fiecare actiune, lucru, persoana e unic(a ) prin insusirile sale si faptele sale. Si, de ce am vrea ca trecutul sa se repete vreodata? Doar " cei ce nu-şi pot aminti trecutul, sunt condamnaţi să-l repete"( George Santayana). Sunt sigur ca multi dintre voi ati mai auzit acest citat intr- o forma sau alta. Si sunt tot atat de sigur ca v- ati dat deja seama ca se refera la greselile noastre de- a lungul timpului. Dar, ce faci atunci cand trecutul tau are si momente frumoase? Si ce faci cand ai fi dispus sa- ti dai la schimb prezentul pentru inca o zi in acele momente ale trecutului tau? Probabil veti crede ca sunt nebun sau prost dar, unele din momentele mele frumoase( cele mai importante de pana acum, parerea mea) se refera la o iesire la un suc cu o anumita prietena, o scurta drumetie( tot cu ea, da), cateva zile de nastere etc. Ma rog, chestii care pentru unii din voi pot suna ca niste lucruri ordinare. Ei bine, o alta vorba inteleapta spune: " Nu conteaza unde si cand esti ci cu cine esti."

Sunt total de acord cu acea vorba. Si regret faptul ca nu am profitat din plin de acele momente. S- ar fi schimbat ceva in viata mea acum daca le dedicam acelor momente mai multa pasiune, mai multa atentie? Nu stiu si nu voi sti niciodata.

Asa ca, stimate domnule George Santayana, eu imi cunosc trecutul si vreau sa il repet. Din nefericire, nu se poate.

In incheiere, as vrea sa aduc un sfat pentru cei care vor citi aceasta postare( daca o va citi cineva vreodata). Sunt sigur ca ati remarcat macar titlul postarii si ca ati mai auzit si de acea faimoasa expresie latina( inseamna " Traieste clipa", pentru necunoscatori). Deci, in speranta ca nu va veti uita momentele frumoase ale trecutului vostru, eu va sfatuiesc sa le traiti la maxim pe cele din prezent. Nu stiti niciodata cand nu veti mai avea sansa sa le repetati sau cand, Doamne fereste, persoana alaturi de care le petreceti va ramane doar o amintire placuta in viata voastra. In fine, ca sa concluzionez, si sa evit o greseala gramaticala, ma voi adresa cititorului( deci, unei singure persoane): Carpe diem, mon ami! Carpe diem!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu