joi, 4 septembrie 2014

Povesti mici pentru pitici

  Cui ii plac povestile? Mie sigur imi plac. Si nici nu imi amintesc cand am citit ultima data o poveste. Cred ca aveam vreo 9 sau 10 ani. Oricum, a fost acum mult timp. Si acum nu as mai putea citi, pentru ca sunt...matur (bleah!). Ma rog, le pot citi si acuma insa as fi probabil criticat pentru asta. Si chiar daca nu imi pasa de critici, prefer sa evit a le atrage atentia. Dar, doar pentru ca nu le citesc, nu inseamna ca nu le pot scrie. In fine, mai jos, am scris o poveste scurta, pe care o poate citi ORICINE, indiferent de gradul de maturitate. Sper sa va placa. Povestea incepe cam asa:

  Cica era odata un rege. Si regele asta avea o fata care, bineinteles, era printesa. Iar aceasta printesa era cea mai frumoasa fata din tot regatul. Defapt, era cea mai frumoasa fata din toata lumea. De aceea, tatal sau o tinuse inchisa in castel pana cand venise momentul ca ea sa se marite, ca sa nu fie furata de vreun fecior nazdravan, sau de vreun capcaun sau zmeu. Deci, printesa trebuia sa se marite. Si ca orice printesa, avea multi pretendenti. Venisera printi, lorzi si alti nobili si fii de nobili din toata lumea. Cu totii voiau sa ii ceara mana frumoasei printese insa regele ii avertiza: " Va previn acum, ca sa nu spuneti ca nu v-am spus, mai tarziu: doar unul dintre voi va fi ales si daca acela nu se va dovedi a fi vrednic de iubirea fiicei mele, va fi trimis acasa, dar fara cap." Si asta nu era tot. Fiecare pretendent trebuia sa spuna in scris, cat mai frumos posibil, de ce o iubeste pe printesa. Pentru printesa era foarte obositor sa stea si sa-i vada si sa-i asculte pe toti insa, frumoasa si puternica cum era, a rabdat pana a fost ales un print. Acesta era si el foarte frumos. Si avea straie din aur si o sabie incrustata cu diamante. Regele fu tare multumit cand vazu cat de bogat e ginerele sau. Dar printesa nu se lasa pacalita de aceste bogatii si avea de gand sa-l testeze, sa vada cat de mult o iubeste.
- Sa stii ca nu vei putea sa te insori cu mine pana nu vei trece testele la care am sa te supun, ii spuse ea printului.
- Bineinteles. Dar fii sigura ca le voi trece. Sunt cel mai frumos si cel mai bogat, puternic si curajos om din lume. Nimic nu ma poate opri sa te iau de nevasta, spuse printul.
  Iar, in noaptea aceea, printesa ii spuse printului: "Asteapta-ma in pat deoarece eu voi intarzia putin pentru ca vreau sa imi perii parul." Printul facu intocmai cum ii spuse printesa. Apoi, printesa veni alaturi de el in pat si se culcara.
  Nu trecu nici macar un ceas ca se trezira cu un capcaun in camera. Acesta voia sa o fure pe printesa. Insa, printul scoase palosul sau de aur incrustat cu diamante si se lupta cu capcaunul si il izgoni. Apoi, in noaptea urmatoare, printesa ii spuse: " Ai fost foarte curajos. Iti multumesc pentru ca m-ai salvat. Insa, mai ai de trecut un test in aceasta noapte.". " Bine. Il voi trece si pe acesta si apoi vei deveni sotia mea!", spuse printul, plin de incredere.
  Se facu noapte si printesa ii spuse iarasi ca va intarzia putin pentru ca isi va peria parul. Apoi, intra in camera, acoperita de un voal si stinse toate lumanarile. Se aseza in pat, langa print, si incepu sa il sarute. El o refuza, intai, rugand- o sa-si descopere fata. Cand fata isi dadu jos voalul, printul vazu ca cea de langa el nu este printesa, ci alta fata. Intai vru sa o goneasca insa ea ii spuse ca aceasta intamplare face parte din test si ca printesa nu se va mai intoarce in camera pana spre dimineata. Printul fu atras de frumusetea fetei si ii cazu in plasa si se culcara impreuna. In tot acest timp, printesa ii veghea de dupa o cortina dintr-un colt al camerei.
- Deci de-asta-mi esti, spuse ea, incet, ca sa nu fie auzita.
  In ziua urmatoare, printul fu chemat in sala tronului. Acolo il asteptau printesa, regele si garzile palatului. Printesa ii spuse tatalui ei tot ce se intamplase in noaptea de dinainte in camera ei. Regele, auzind aceste lucruri, se facu rosu de furie. Apoi, facu un semn din mana si in sala aparu calaul regal. Printul se sperie, se ruga de printesa sa il ierte, ii spuse regelui ca ii va oferi o avere mare daca il va lasa sa traiasca. Asa ca, printul fu trimis acasa, dar fara cap.
  Regele trimise apoi soli in toata lumea, ca sa stie toti ca mana fiicei sale este iar disponibila. De data aceasta, venira de doua ori mai multi pretendenti. Si iarasi, fusese ales numai unul. Acest print era inalt si puternic. Si avea straie din cea mai frumoasa piele. Regelui ii placu de el. Printesa, insa, trebuia sa il testeze. Asa ca, in acea noapte, capcaunul isi facu din nou aparitia. Si oricat de puternic ar fi fost printul, capcaunul era de zece ori mai puternic. Cand vazu ca nu il poate invinge, printul ii oferi capcaunului un cufar plin de haine din piele, haine frumoase si scumpe. Capcaunul fu multumit si pleca. Apoi, in seara urmatoare, slujnica printesei incerca sa-l cucereasca si pe acest print. Printul o refuza, la inceput. Insa, dupa mai multe incercari, slujnica il cuceri. Acesta fu atras de corpul si miscarile ei unduitoare. Ceea ce a urmat, cred ca va puteti imagina si singuri. Bineinteles ca printul acesta a avut aceeasi soarta ca cel de dinaintea sa.
  Din nou, regele trimise soli in toata lumea. De aceasta data, venisera de trei ori mai multi pretendenti ca prima data. Toti scrisesera niste lucruri foarte frumoase despre printesa insa doar unul fusese ales. Cand vazu regele cine a scris acele lucruri minunate, isi freca ochii deoarece nu ii venea sa creada. De data aceasta, cel care fusese ales era un tanar mai modest. Nu avea haine din piele si nici din fir de aur. Nu avea nestemate incrustate nicaieri. Nu era nici foarte inalt si nici nu era mai atragator decat cei de dinaintea sa. Si nici nu parea a fi foarte puternic. Insa, printesa a decis ca merita si el o sansa.
  Noaptea se asternu si capcaunul veni iarasi in camera printesei. Cand vazu cu cine trebuia sa se lupte, izbucni in ras.
- Ce- i cu tine, prapaditule?, spuse capcaunul. Crezi ca vei putea tu sa ma opresti sa o rapesc pe printesa? Daca iti dau un pumn, te fac una cu pamantul.
  Raspunsul printului veni imediat:
- Poate ca nu voi reusi sa te inving in lupta, insa tot voi incerca. Voi lupta pana la moarte, daca va fi nevoie.
  Si asa se si intampla. Se luptara. Insa  lupta tinu putin tare. Capcaunul il lovi pe baiat o singura data si il puse la pamant. Apoi, se indrepta spre patul in care statea printesa. Dar, chiar inainte sa apuce sa puna mana pe ea, se impiedica de ceva. Baiatul il apuca de un picior si ii spuse:
- Stai! Nu o lua pe printesa! Ia-ma pe mine in locul ei. Voi fi servitorul tau si te voi sluji pana la moarte. Iar daca nu iti va placea cum te voi servi, vei putea sa ma omori daca vei dori. Poti face asta chiar acum, numai sa o lasi in pace pe printesa.
  La auzul acestor vorbe, capcaunul spuse:
- Bine, prapaditule. Voi veni peste doua nopti ca sa te iau ca servitor. Si pleca.
  In noaptea urmatoare, servitoarea incerca sa il cucereasca pe baiat. Insa, el o refuza si o astepta pe printesa.
  Se facu dimineata si baiatul fu chemat in sala tronului. Aici, printesa il intreba:
- De ce mi-ai inselat increderea? De ce te-ai culcat cu servitoarea?
- Nu am facut asa ceva. Si oricine iti spune acest lucru te minte, printesa, spuse baiatul.
- Nu te cred. Jura-te pe ce ai mai scump ca nu m-ai tradat!
- Ma jur, printesa. Ma jur pe iubirea mea pentru tine, spuse el.
- Haha, asta e tot ce ai mai scump? Se vede ca nu tii la mine. Trebuia sa te juri pe viata ta, nenorocitule! striga printesa.
- As fi facut asta, printesa, insa nu uita ca viata mea nu imi mai apartine. Nu uita ca in aceasta noapte va veni capcaunul sa ma ia si e posibil sa ma omoare. Dar, nu sunt suparat, deoarece stiu ca asa te va lasa pe tine in pace. Asa ca, singurul lucru pe care il mai pot pierde este iubirea mea pentru tine.
  Printesei ii curgeau acum lacrimi. Se ridica de pe tron si ii sari in brate baiatului.
- Nu ai doar asta. Viata ta iti apartine doar tie. Capcaunul acela era tatal meu deghizat. Iar pe servitoare am pus-o eu sa incerce sa te cucereasca. Dar tu mi-ai fost credincios si ti-ai fi dat si viata pentru mine. Ai trecut toate testele la care te-am supus. Daca mai doresti, iti voi deveni nevasta, spuse printesa.

  Sfarsitul cred ca il stiti si voi. As putea sa va spun ca nunta lor a durat zile intregi si ca s-a dansat si mancat mult. Dar, cred ca am lungit povestea asta deja mai mult decat mi-am propus. Si, ca sa incheiem intr-un mod corespunzator, voi spune urmatoarele: si- am incalecat pe-o sa, si v-am spus povestea asa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu